Veelgestelde vragen (FAQ)

Bestemmingen en verzendkosten

Naar welke landen levert u bollen?
Wij leveren aan bijna alle landen in de E.U. Een overzicht van onze bestemmingen vindt u onder 'Verzending en levering'.

Wat zijn de bezorgkosten per land?
Een overzicht van de kosten per land vindt u onder 'Verzending en levering. Wij berekenen de vrachtkosten eenmalig per bestelling, ongeacht de ordergrootte en het aantal dozen.

 

Betaling

Hoe weet ik of mijn betaling door BULBi is ontvangen?
Als de betaling door ons is ontvangen, sturen we u per e-mail een factuur. U ontvangt eerst een orderbevestiging per e-mail en vervolgens een betalingsbewijs (dit is de factuur).

Ik wil mijn bestelling betalen per bankoverschrijving, maar heb niet de benodigde bankgegevens meer. Hoe kan ik dit oplossen?
Als u tijdens de checkout kiest voor de betaalmethode 'Bankoverschrijving', ontvangt u na bevestiging een aparte email met alle bankgegevens. De betaling verloopt via MultiSafepay, mocht u geen email ontvangen hebben kijk voor de zekerheid even in de 'Ogerwenste post inbox' van uw email postvak. Mocht u geen email ontvangt hebben, kunnen wij u per e-mail een nieuwe betalingslink en informatie sturen, zodat u de betaling direct kunt regelen. Neem hiervoor even contact met ons op. 

Mijn betaling is mislukt, kan ik op een andere manier betalen?
Geen probleem! Stuur ons een e-mail met uw bestelnummer en wij sturen u vervolgens een betalingslink die u toegang geeft tot ons betalingsscherm. U kunt de bestelling hier opnieuw betalen.

 

Levering

Ik ben niet thuis op het moment van bezorging, wat moet ik doen?
De pakketdienst van DPD zal maximaal drie pogingen doen om het pakket aan u af te leveren, afhankelijk van land van bestemming. Als u niet thuis bent, laat DPD een bericht achter en kunt u een nieuwe afspraak maken voor bezorging, of uw bestelling ophalen bij een afhaalpunt van DPD.

Is het mogelijk om een ander factuur- en verzendadres te specificeren?
Ja, dit is mogelijk en u kunt dit aan het einde van het bestelproces opgeven. U kunt uw bestelling ook door ons laten bezorgen in een ander land.

 

Bezorging

Wanneer wordt mijn bestelling bezorgd?
Tijdens het bestelproces selecteert u een kalenderweek waarin we de bollen leveren. Wanneer uw bestelling verzonden is ontvangt u een e-mail van DPD met het track & trace-nummer van uw pakket waarmee u de status van de levering kunt volgen. Op deze manier weet u precies wanneer uw bestelling wordt afgeleverd.

Ik wil mijn bestelling in een specifieke week ontvangen, is dit mogelijk?
Ja, dat is mogelijk. Aan het einde van het bestelproces hebt u de mogelijkheid om een bepaalde kalenderweek voor de bezorging aan te geven. We bezorgen uw bestelling binnen de opgegeven week. Een specifieke leverdag opgeven is helaas niet mogelijk.

Ik wil de levertijd van mijn bestelling wijzigen, is dit mogelijk?
Indien uw order nog niet verstuurd is, is dat is mogelijk. Stuur ons een e-mail met uw bestelnummer en de gewenste bezorgweek, dan zullen wij kijken of we dit voor u kunnen aanpassen.

Klopt het dat je in het voorjaar al bloembollen kunt bestellen die in het najaar moeten worden geplant?
Ja, wij bieden vanaf de lente, in de pre-sale, al bloembollen aan die in het najaar geplant moeten worden. Denk hierbij aan tulpen, narcissen, krokussen en hyacinten. Zo kunt u de favorieten die op dat moment bloeien alvast bestellen voor het volgende seizoen! De levering vindt plaat vanaf september, zodat u de bloembollen in de juist planttijd geleverd krijgt. 

 

Dubbele bestelling

Ik zie in mijn account dat ik meerdere bestellingen heb gedaan, maar ik wil er maar één ontvangen. Hoe werkt dit?
Voor elke betalingspoging maakt ons systeem een nieuwe bestelling. Het is daarom mogelijk dat u meerdere bestellingen in uw account ziet. We verzenden echter alleen betaalde bestellingen en annuleren de resterende. Mocht u toch nog vragen hebben, neem dan gerust contact met ons op. 

 

Bolmaten

Bloembollenmaten worden weergeven in centimeters en verwijzen naar de omtrek van de bol. Dit is de internationale meetstandaard voor alle bloembollen. Uitzondering zijn begonia's en gloxinia's, de maten hiervan geven de diameter van de bol aan. 
Hieronder vindt u een overzicht van onze bolmaten:

Tulpen 11-12
Narcissen 12
Botanische narcissen 10
Crocussen 7-8
Botanische crocussen 6
Hyacinten 16
Lelies L / 18+
Amaryllis 28
Freesia's 6
Irissen 8

Planttijd

Wat is de beste tijd om voorjaarsbloeiers, herfstbollen, te planten?
Onder andere Tulpen, Narcissen, Hyacinten, Krokussen, Anemonen, Galanthussen, Alliums, etc.
Over het algemeen kunnen de bollen het best worden geplant als de bodemtemperatuur lager is dan 9 graden. Afhankelijk van de buitentemperatuur kunnen de bollen daarom van september tot december worden geplant (met uitloop naar januari als de vorst uitblijft). In het algemeen is het het beste als bloembollen anderhalve maand voor de eerste nachtvorst geplant worden. Voor overige tips en instructies bekijk onze Plantinstructies

Wat is de beste tijd om zomerbloeiers te planten?
Onder andere Dahlia's, Gladiolen, Calla's, agapanthus, Crocosmia's, Canna's, etc.
Zomerbloeiende bloembollen kunnen geplant worden van maart tot mei. De soorten die niet winterhard zijn, bijvoorbeeld Dahlia's, Begonia's of Zantedeschia's. Deze soorten kunnen echter alleen worden geplant als het risico op vorst voorbij is, anders vriest de bol stuk. Voor overige tips en instructies bekijk onze Plantinstructies.

Zijn er bollen die in beide seizoenen geplant kunnen worden?
Sommige bollen kunnen worden geplant in de lente en de herfst, bijvoorbeeld anemonen, lelies, amaryllis en alliums. We bezorgen ze op de juiste planttijd.

Scroll to top