Veelgestelde vragen (FAQ)

Bestemmingen en verzendkosten

Naar welke landen levert u bollen?
Wij leveren aan bijna alle landen in de E.U. Een overzicht van onze bestemmingen vindt u onder 'Verzending en levering'.

Wat zijn de bezorgkosten per land?
Een overzicht van de kosten per land vindt u onder 'Verzending en levering. Wij berekenen de vrachtkosten eenmalig per bestelling, ongeacht de ordergrootte en het aantal dozen.

 

Bestellingen

Kan ik nog iets toevoegen of wijzigen aan mijn bestelling?

Vanwege technische redenen zijn we helaas niet altijd in staat om wijzigingen aan te brengen in een reeds geplaatste bestelling. In de sommige gevallen kan je producten toevoegen aan of veranderen uit je bestelling. Dit hangt af van de status van je bestelling. Indien uw bestelling geplaatste is tijdens de pre-sale, is het vaak nog mogelijk om iets te wijzigen. Neem dan contact op met onze klantenservice en vermeld hierbij duidelijk om welke bestelling het gaat (bestelnummer). Indien dit duidelijk is aangegeven, en zoals eerder genoemd uw eerste bestelling nog niet wordt verwerkt, kunnen wij de bestelling voor u aanpassen.

Ik zie in mijn account dat ik meerdere bestellingen heb gedaan, maar ik wil er maar één ontvangen. Hoe werkt dit?
Voor elke betalingspoging maakt ons systeem een nieuwe bestelling. Het is daarom mogelijk dat u meerdere bestellingen in uw account ziet. We verzenden echter alleen betaalde bestellingen en annuleren de resterende. Mocht u toch nog vragen hebben, neem dan gerust contact met ons op. 

 

Betaling

Hoe weet ik of mijn betaling door BULBi is ontvangen?
Na het ontvangst van uw bestelling heeft u een orderbevestiging via de e-mail ontvangen. Dit is echter niet de bevestiging dat de betaling is ontvangen. Dit kunt u alleen controleren via uw eigen bankrekening of betaalprovider. Wij versturen de bestelling pas als de betaling is ontvangen. Mocht u hier over de twijfelen dan kunt u altijd contact met ons opnemen. Wij zijn bereikbaar per e-mail of telefonisch tjdens kantooruren op 0252-530083.

Ik wil mijn bestelling betalen per bankoverschrijving, maar heb niet de benodigde bankgegevens meer. Hoe kan ik dit oplossen
Als u tijdens de checkout kiest voor de betaalmethode 'Bankoverschrijving', ontvangt u na bevestiging een aparte e-mail van MultiSafepay, namens BULBi, met alle bankgegevens. De betaling verloopt via MultiSafepay, mocht u geen e-mail ontvangen hebben kijk voor de zekerheid even in de spambox van uw email. Mocht u geen email ontvangt hebben, kunnen wij u per e-mail een nieuwe betalingslink en informatie sturen, zodat u de betaling direct kunt regelen. Neem hiervoor even contact met ons op. 

Mijn betaling is mislukt, kan ik op een andere manier betalen?
Geen probleem! Stuur ons een e-mail met uw bestelnummer en wij sturen u vervolgens een betalingslink die u toegang geeft tot ons betalingsscherm. U kunt de bestelling hier opnieuw betalen.

 

Levering en bezorging

Wanneer wordt mijn bestelling bezorgd?
Tijdens het bestelproces selecteert u een kalenderweek waarin we de bollen leveren. Wanneer uw bestelling verzonden is ontvangt u een e-mail van DPD met het track & trace-nummer van uw pakket waarmee u de status van de levering kunt volgen. Op deze manier weet u precies wanneer uw bestelling wordt afgeleverd.

Ik ben niet thuis op het moment van bezorging, wat moet ik doen?
De pakketdienst van DPD zal maximaal drie pogingen doen om het pakket aan u af te leveren, afhankelijk van land van bestemming. Als u niet thuis bent, laat DPD een bericht achter en kunt u een nieuwe afspraak maken voor bezorging, of uw bestelling ophalen bij een afhaalpunt van DPD.

Is het mogelijk om een ander factuur- en verzendadres te specificeren?
Ja, dit is mogelijk en u kunt dit aan het einde van het bestelproces opgeven. U kunt uw bestelling ook door ons laten bezorgen in een ander land binnen de Eupopese Unie.

Ik wil mijn bestelling in een specifieke week ontvangen, is dit mogelijk?
Ja, dat is mogelijk. Aan het einde van het bestelproces hebt u de mogelijkheid om een bepaalde kalenderweek voor de bezorging aan te geven. We bezorgen uw bestelling binnen de opgegeven week. Een specifieke leverdag opgeven is helaas niet mogelijk.

Ik wil de levertijd van mijn bestelling wijzigen, is dit mogelijk?
Indien uw order nog niet verstuurd is, is dat is mogelijk. Stuur ons een e-mail met uw bestelnummer en de gewenste bezorgweek, dan zullen wij kijken of we dit voor u kunnen aanpassen.

Klopt het dat je in het voorjaar al bloembollen kunt bestellen die in het najaar moeten worden geplant?
Ja, wij bieden vanaf de lente, in de pre-sale, al bloembollen aan die in het najaar geplant moeten worden. Denk hierbij aan tulpen, narcissen, krokussen en hyacinten. Zo kunt u de favorieten die op dat moment bloeien alvast bestellen voor het volgende seizoen! De levering vindt plaats vanaf september, zodat u de bloembollen in de juist planttijd geleverd krijgt. 


Retourneren

Hoe zit het met herroepingsrecht?
Onze bloembollen, knollen, wortelstokken en planten zijn uitgesloten van het standaard herroepingsrecht aangezien dit versproducten zijn met een beperkte houdbaarheid. Wij begrijpen dat het wel eens kan voorkomen dat je een bestelling retour wilt sturen. Wil je producten retour sturen? Neem dan contact met ons op en ontvang de retourgegevens die je nodig hebt om het terug te sturen. Wij vinden het prettig om op de hoogte te zijn van een retourzending.

Houd er rekening mee dat jezelf verantwoordelijk bent voor het terugsturen van de goederen.

Moet ik betalen bij retourneren?
De kosten van het retour sturen van goederen zijn voor eigen rekening, tenzij we het artikel per abuis aan je hebben geleverd of als het artikel is beschadigd. Je krijgt zo snel mogelijk je geld terug zodra de geleverde goederen zijn geretourneerd.

Schade, defect of manco bij levering?
Bij BULBi doen we er alles aan om een bestelling zo goed mogelijk te leveren. Het kan natuurlijk voorkomen dat er iets mis gaat of dat je niet tevreden bent. Indien dit het geval is, vragen wij om ons binnen 3 werkdagen op de hoogte te stellen van de schade, het defect of de manco bij levering.

Inspecteer de bestelling altijd zodra je deze hebt ontvangen. Wanneer je schade, een defect of een manco constateert, willen wij je vragen dit binnen uiterlijk 3 werkdagen per e-mail contact op te nemen. Om de klacht goed te kunnen afhandelen ontvangen we graag een aantal foto’s van o.a. het pakket, de inhoud van het pakket en een duidelijke foto van het product waarop de schade goed te zien is.

 

Bolmaten

Welke maat hebben de bollen die jullie aanbieden?
De maat van bloembollen wordt weergeven in centimeters en verwijzen naar de omtrek van de bol. Dit is de internationale meetstandaard voor alle bloembollen. Uitzondering zijn begonia's en gloxinia's, de maten hiervan geven de diameter van de bol aan. Hieronder vindt u een overzicht van onze gemiddelde bolmaten:

Tulpen 11
Narcissen 12
Botanische narcissen 10
Krokussen 7-8
Botanische krokussen 6
Hyacinten 16
Lelies L / 18+
Amaryllis 28
Freesia's 6
Irissen 8

Mocht je vragen hebben betreffende de bolmaat van specifieke cultivars, neem dan gerust contact op met onze klantenservice. 

Planttijd

Wat is de beste tijd om voorjaarsbloeiers, herfstbollen, te planten?
Voorjaarsbloeiers zijn onder andere Tulpen, Narcissen, Hyacinten, Krokussen, Anemonen, Galanthus, Alliums, etc.
Over het algemeen kunnen de bollen het best worden geplant als de bodemtemperatuur lager is dan 9 graden. Afhankelijk van de buitentemperatuur kunnen de bollen daarom van september tot december worden geplant (met uitloop naar januari als de vorst uitblijft). In het algemeen is het het beste als bloembollen anderhalve maand voor de eerste nachtvorst geplant worden. Voor overige tips en instructies bekijk onze Plantinstructies

Wat is de beste tijd om zomerbloeiers te planten?
Zomerbloeiers zijn onder andere Dahlia's, Gladiolen, Crocosmia, Calla/Zantedeschia, etc.
Zomerbloeiende bloembollen kunnen geplant worden van maart tot mei. De soorten die niet winterhard zijn, bijvoorbeeld Dahlia's, Begonia's of Zantedeschia's. Deze soorten kunnen echter alleen worden geplant als het risico op vorst voorbij is, anders vriest de bol stuk. Voor overige tips en instructies bekijk onze Plantinstructies.

Zijn er bollen die in beide seizoenen geplant kunnen worden?
Sommige bollen kunnen worden geplant in de lente en de herfst, bijvoorbeeld anemonen, lelies, amaryllis en alliums. We bezorgen ze op de juiste planttijd.

 

Aanbiedingen en kortingscodes

Waar vind ik actuele BULBi aanbiedingen en kortingscodes?
Meer informatie betreffende aanbiedingen, sales en kortingscodes kan je vinden op deze pagina.

 

Scroll to top